Klachtenprocedure

Klachtenregeling

Het doel van deze klachtenregeling is om cliënten, hun vertegenwoordigers en andere betrokkenen een heldere en toegankelijke procedure te bieden voor het indienen en behandelen van klachten over de dienstverlening van Kompas Beheer & Ondersteuning. Hiermee wordt gestreefd naar een transparante en professionele aanpak van klachten, zodat deze tijdig en adequaat worden behandeld, met het oog op het verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening en het waarborgen van de tevredenheid van de cliënten.

Procedure

Indienen van een klacht
• Klachten kunnen schriftelijk of per e-mail worden ingediend bij de bewindvoerder, mentor of curator.
• Vermeld in de klacht duidelijk de aard van de klacht, de datum van het incident en eventuele betrokken personen.

Ontvangstbevestiging
• Binnen tien werkdagen na ontvangst van de klacht ontvangt de indiener een schriftelijke bevestiging.
• In de bevestiging wordt de verdere procedure uitgelegd en wordt een contactpersoon aangewezen.

Behandeling van de Klacht
• De bewindvoerder onderzoekt de klacht grondig en objectief.
• Zo nodig worden betrokkenen gehoord en relevante documenten geraadpleegd.
• Klachten over de bewindvoerder zullen door de assistent-bewindvoerder worden behandeld, en vice versa.

Reactie
• Binnen zes weken na ontvangst van de klacht ontvangt de indiener een schriftelijke reactie met de bevindingen en eventuele maatregelen.
• Indien meer tijd nodig is, wordt de indiener hiervan op de hoogte gesteld met een nieuwe termijn.

Beroep
• Indien de indiener het niet eens is met de afhandeling, kan hij/zij de klacht voorleggen aan de kantonrechter.

Registratie
• Alle klachten worden geregistreerd in een klachtenlogboek, inclusief de datum, aard van de klacht, uitkomst en eventuele opvolging.
• Het klachtenlogboek wordt jaarlijks geëvalueerd om structurele verbeteringen te identificeren.

Evaluatie
Deze klachtenregeling wordt jaarlijks geëvalueerd en aangepast indien nodig om te blijven voldoen aan wettelijke en organisatorische vereisten.

Goedkeuring en Ingangsdatum
Deze klachtenregeling is opgesteld op 24-12-2024 en goedgekeurd door:
• Lieke Bullens (Assistent-Bewindvoerder)
• Marijke Wils (Bewindvoerder)